Skip to content
Menu
  • Frontpage
  • Post Sections
    • Art Zone
    • Thoughts
    • Ideas
    • Stories
    • Memetics
  • Forums
    • Discord
    • Art Zone
    • Thoughts
    • Ideas
    • Stories
    • Memetics
  • About
    • Digital Phenomenology
    • About
      • TOU
    • The Blue Book
  • Login
  • Members
  • Search
  • Frontpage
  • Post Sections
    • Art Zone
    • Thoughts
    • Ideas
    • Stories
    • Memetics
  • Forums
    • Discord
    • Art Zone
    • Thoughts
    • Ideas
    • Stories
    • Memetics
  • About
    • Digital Phenomenology
    • About
      • TOU
    • The Blue Book
  • Login
  • Members

SEO KIOSK

tanker, ideer og historier

Lakoff

Psykosemiotik – den terapeutiske fortælling. Verdenslitteraturen er den ypperste kilde til viden og indsigt i de personlige reguleringskatastrofer, jeg-fortællinger. Ser den som et Stillehav man kan dykke ned i på må og få, pjaske i overfladen eller søge dybderne. Et ocean der stadig fyldes, som bliver større og større og som idag undergår stadig nye forandringer pga de teknologiske landvindinger mht kommunikationens formsprog (edb, internet og tv). Litteraturvidenskaben søger ny betydning og producerer af det forgangne stadigt nyt.

Semiotik er læren om tegn og sprogspil, og hvordan tegn udtrykker mening – relation mellem bevidsthed, skema, sprog og tegn, tegn og deres betydning og sammensætning til betydning. Betydning formidles gennem tegn og systemer af tegn. Analysen fremstiller en dybde-struktur bag handlingens, fortællingens overflade. Der opstår en ny fortæling, der fremkommer gennem en abstraktionsproces på et strukturelt niveau gennem et tematisk og narrativt analysearbejde, dvs man bemærker fortællemønstre, som siden organiseres til fortolkningsskemaer, hvor de enkelte fortællingers dybde-strukturer klarlægges, de psykologiske og sociologiske lag afdækkes. En diagnose af et sygdomsbillede kan betragtes som tegn- og sprogspilsanalyse, der redegør for de enkelte sproglige elementer – metaforer og metonymer, symboler – i en persons udviklingshistorie, anamnese, terapeutiske fortælling.

Såvel Freuds “frie associationer” og Jungs “myte/eventyr/drømme-analyser” lader sig let ophæve, omsætte til “tekst” og kan betragtes semiotisk, strukturelt matematisk, som en terapeutisk fortælling: stilistisk, narrativt og tematisk – personlig stil, biografisk og strukturelt.

Tematisk struktur betragtes, som et statisk system af forskelle, binære udtryk af indhold: land/by, civilisation/natur, arbejde/fritid, barn/voksen,
mand/kvinde. EMPEDOKLES GENKOMST. Symboler, billeder og diagrammer omskrives og fortolkes eksempelvis som – behovet for at lade inspiration blive ledetråd i livet;

Luft: behov for kommunikation og analyser;

Jord: behov for at gribe livet praktisk an;

Vand: behov for at have det godt med følelser.

 

Narrativ struktur betegner det dynamiske, fortællemæssige element: eksempelvis

Situation (A) = Forandring = Situation (B)

Mulighed/fravær = Aktualisering = Realisering/nærvær

Konflikt = Præstation = Belønning.

Den semiotiske udviklingsmodel kan nu nemt lægges sammen med en “katastrofe-teoretisk” udviklingstopologi, der kan beskrive kvalitative
forandringer, som tilstandsformer i forbindelse med disse reguleringsovergange. Forandringer i identitet, behov og moral betragtes som tilstandselementer forbundne med overgange. En terapeutisk fortælling, narrativ terapi, kan ses som en syntaks og kan betragtes som et forløb. Elementer i fortællingen betragtes som attraktorer. Forløbets retning mål og kriser, som tilstandsforandringer og kritisk punkter/tærskler. Chock, katastrofer, pludselige overgange.

Personligheden læses som en tekstflade, der indeholder konfliktfyldt narrativt forløb med beskrivelser, diagrammer, metaforer af alle
slags, som gennem læsning/løsning peger frem mod en højere tilstand. Processen kan ikke begribes statisk, kun dynamisk gennem dens
retning. Det imaginære har som grundstilling at være foregribende og informationstolkende.

Fortællingen om “Helterejsens reguleringskatastrofer” – lader sig afdække på flere forskellige niveauer  1) individ, 2) socialt/kulturelt, 3) transpersonligt eller kosmisk-fantasmatisk. Det optræder i tre lag eller stratum: det bio-imaginære, det socio imaginære og det transpersonlige. Og kan ses som en bevægelse gennem bio, socio til transpersonlige, fantasmatiske, hvorunder objektrelationerne, tingene ændrer værdi. Katekser skifter valør. F.eks. hjemme i bio-stratum, ude i socio og hjemme igen i fantasmatiske. Betydning af højere orden er følelses/skematisk organiseret.

1) Bio-imaginære. Det seksuelle rum. Betegner det private, kropslige subjektivt oplevede rum af enkle opleveser af +/- karakter, nær/fjern
– inde/ude – vand luft osv. Domineret af nærsanser. Jeg’et betragtes som en mental konstruktion, der skabes i 2 års alderen, og som af den enkelte opfattes og opleves som dennes egentlige identitet.

2) Socio-imaginære. Betegner det intersubjektive stratum. Det interpersonelle, formelle regler for sprog. Den fælleskommunale virkelighed.
Påklædning, kører bus osv. Domineret af fjernsanser. Følelsesmæssigt reguleret social virkelighed. Underlægges kollektive stemninger. Vending i polarisering. Personlighedstræk defineres som en dimension af individuelle forskelle med tendens til at
udvise et konsistent mønster i tanker, følelser og handling.Personligheden betegner det nødvendige hos den enkelte. Det, der er skabt, tillært, en social struktur, det relative, hvad der ikke er ens eget, det falske og som styres og bestemmes af ydre nødvendigheder og tilfældigheder. Overjeg-fiksering. Det etiske rum.

3) Transpersonlige  fantasmatisk imaginære. Private forestillinger om den anden, dagdrømme, symbolsk nærsansning. begær, drøm. Følelse som en større sandhed. Igen vending mod nærsanserne og polarisering.

 

Direct Channel – Live

Principia

  • Timeline Media
  • True Detective
  • What is a landing page
  • Private investigations
  • Product Landing Pages
  • The Meme-as-digital twin
  • SEO – definitions
  • SEO, Viewports & Memes
  • Destructive memes
  • Memetic Warfare
  • Global brain
  • Meme-as-wormhole
  • Meme-as-digital feudalism
  • What Exactly is UX design?
  • The meme-as-bully
  • Really! What are Algorithms
  • Grand Gallery of Goals

Forums

  • Art Zone
  • Ideas
  • Memetic Engineering
  • Stories
  • Thoughts

Cybernetica

Problemkreds – 2002
Memetics – problemkreds 2002
Memetics & Metode
Grundsyn
SEO, Viewports & Memes
Situeret læring
Memetic Lexicon
Ordliste
Læreprocesser
Organisatorisk læring
Forretningsprocesser
Hovedstrømninger i Metapsykologien 1900 – 2000
Første bølge
Første bølge
Pavlov – Skinner
Kelly
Lakoff
Anden bølge
Anden bølge
Freud
Piaget
Mahler
Stern
Bowlby
Kohlberg
Vaillant
Tredie bølge
Tredie bølge
Maslow
Blumer
Winnicut
Goleman
Fjerde bølge
Fjerde bølge
Jung
Habermas
Grof
Wilber
Personal Construct
Introduktion - 1998
Modelstruktur
Find din type
1. Perfektionisten
2. Hjælperen
3. Motivatoren
4. Artisten
5. Tænkeren
6. Loyalisten
7. Generalisten
8. Lederen
9. Formidleren
Business Process
Introduktion - 1998
Kapitel 1
Kapitel 2
Kapitel 3
Kapitel 4
Kapitel 5
Kapitel 6
Kinabilleder
Educational hot spots
Uddannelse & Kina 2005
798 Art Zone 2008
798 Art Zone 2014
Beijing 2008
Beijing 2013
Beijing 2014
Hangzhou 2012
Suzhow 2011
Nanjing 2011
Hong Kong 2012
Shenzhen 2012
Binzhou 2004
Dalian 2006
Dalian 2013
Xian 2007
Li River 2007
Kinesiske mur 2008
Taishan 2009
Wuxi 2011
Hanoi 2012

Ideas

Your computer is a musical instrument

13. November 2021

Freud og psykoanalysen

18. March 2020

Blue Bossa – Dexter Gordon

22. April 2019

Lorem Ipsum etc.

13. April 2019

Learn english conversation

accent-free-english

Copyright © 2022 SEO KIOSK. All Rights Reserved.

Codilight Theme by FameThemes