Skip to content
Menu
  • Frontpage
  • Post Sections
    • Art Zone
    • Thoughts
    • Ideas
    • Stories
    • Memetics
  • Forums
    • Discord
    • Art Zone
    • Thoughts
    • Ideas
    • Stories
    • Memetics
  • About
    • Digital Phenomenology
    • About
      • TOU
    • The Blue Book
  • Login
  • Members
  • Search
  • Frontpage
  • Post Sections
    • Art Zone
    • Thoughts
    • Ideas
    • Stories
    • Memetics
  • Forums
    • Discord
    • Art Zone
    • Thoughts
    • Ideas
    • Stories
    • Memetics
  • About
    • Digital Phenomenology
    • About
      • TOU
    • The Blue Book
  • Login
  • Members

SEO KIOSK

Digital Phenomenology

Kohlberg

Kohlberg

Niveau I: Prekonventionel moral ( 4 – 10 år) (Sraf og lydighed: fulcrum 3)
De moralske værdier orienteres o0mkring ens egene behov og ønsker. Barnet bedømmer handling ud fra dens fysiske konsekvenser. Ingen forståelse af bagvedliggende moralske principper.

trin 1: Lydighed og straf orientering – det drejer sig om at undgå straf.Jegbander ikke, for så bliver mor vred på mig!
trin 2: Instrumentel-relativistisk orientering motiveret af behov for at opfylde egne ønsker. Følger regler der er i ens egen interesse. Begyndende anerkendelse af andres interesser. Det lige bytte, retfærdighed, fairness.Jeg samler mit legetøj op, hvis jeg får noget slik!
Niveau II: Konventionel moral (10 – 13) Moralsk vurdering baseret på hvad endre mener, udfylde gode/dårlige roller for at opretholde konventionel orden og behage andre. Undgå normbrud. Lever op til forventninger, viser reeelle hensigter. (Andres godkendelse: fulcrum 4)

trin 3: “god dreng/sød pige”orientering – de individuelle moralske vurderinger motiveres af behov for at undgå afvisning, misbilligelse, følelsesmæssige tab. Jeg spiser ikke mad i klassen, min lærer kan ikke lide det!
trin 4: Lov og orden orientering – undgå kritik af autoritative personer. Jeg ryger ikke i klassen, for det er en af skolens regler!
Niveau III: Postkonventionel moral (adolescence – voksen) Moralske værdier hviler på abstrakte principper. De fleste mennesker når ikke aldrig dette sidste neveau. (Gandhi/Mother Theresa/Martin Luther King)

trin 5: Legal orientering. Moralske vurderinger hviler på respekt for alle anfdre, respekt for den sociale orden, lever under lovligt bestemte love (demokrati). Individuelle rettigheder. Social kontrakter. Anerkender procedurrer for, hvordan nye regler indgås eller eksisterende ændres. Jeg betaler skat for det siger loven! (fulcrum 5)
trin 6: Universel, etisk orientering – individuel moral baseret på samvittighed, (selv)bevidsthed, selvvalgte etiske principper. kants “kategoriske imperativ” – du skal handle efter den regel, som samtidig skal kunne blive til en generel lov. Gør (ikke) mod andre, hvad du (ikke) ønsker de skal gøre mod dig. Jegbetaler skat, ikke fordi loven siger det, men fordi det er detrigtige!

Direct Channel – Live

Principia

  • Timeline Media
  • True Detective
  • What is a landing page
  • Private investigations
  • Product Landing Pages
  • The Meme-as-digital twin
  • SEO – definitions
  • SEO, Viewports & Memes
  • Destructive memes
  • Memetic Warfare
  • Digital Phenomenology
  • Meme-as-wormhole
  • Meme-as-digital feudalism
  • What Exactly is UX design?
  • The meme-as-bully
  • Really! What are Algorithms
  • Grand Gallery of Goals

Forums

  • Art Zone
  • Ideas
  • Memetic Engineering
  • Stories
  • Thoughts

Cybernetica

Problemkreds – 2002
Memetics – problemkreds 2002
Memetics & Metode
Grundsyn
SEO, Viewports & Memes
Situeret læring
Memetic Lexicon
Ordliste
Læreprocesser
Organisatorisk læring
Forretningsprocesser
Hovedstrømninger i Metapsykologien 1900 – 2000
Første bølge
Første bølge
Pavlov – Skinner
Kelly
Lakoff
Anden bølge
Anden bølge
Freud
Piaget
Mahler
Stern
Bowlby
Kohlberg
Vaillant
Tredie bølge
Tredie bølge
Maslow
Blumer
Winnicut
Goleman
Fjerde bølge
Fjerde bølge
Jung
Habermas
Grof
Wilber
Personal Construct
Introduktion - 1998
Modelstruktur
Find din type
1. Perfektionisten
2. Hjælperen
3. Motivatoren
4. Artisten
5. Tænkeren
6. Loyalisten
7. Generalisten
8. Lederen
9. Formidleren
Business Process
Introduktion - 1998
Kapitel 1
Kapitel 2
Kapitel 3
Kapitel 4
Kapitel 5
Kapitel 6
Kinabilleder
Educational hot spots
Uddannelse & Kina 2005
798 Art Zone 2008
798 Art Zone 2014
Beijing 2008
Beijing 2013
Beijing 2014
Hangzhou 2012
Suzhow 2011
Nanjing 2011
Hong Kong 2012
Shenzhen 2012
Binzhou 2004
Dalian 2006
Dalian 2013
Xian 2007
Li River 2007
Kinesiske mur 2008
Taishan 2009
Wuxi 2011
Hanoi 2012

Ideas

Your computer is a musical instrument

13. November 2021

Freud og psykoanalysen

18. March 2020

Blue Bossa – Dexter Gordon

22. April 2019

Lorem Ipsum etc.

13. April 2019

Learn english conversation

accent-free-english

Copyright © 2023 SEO KIOSK. All Rights Reserved.

Codilight Theme by FameThemes